Oddziaływanie dojścia promieni słonecznych na prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest duży. W rezultacie można pochwalić się pozytywnym samopoczuciem, albo mieć wygodniejsze warunki do zdobywania wiedzy i do czynności zawodowych. Z tego powodu na tyle kluczowe jest to, by zapewniać sobie ilość słonecznego światła w tym zakresie, w jakim jest to szczególnie potrzebne. Ma to wagę jednakowo w domu, ale również dla przykładu w szkołach.
Podczas zajęć lekcyjnych całkowite nasłonecznienie pozwoli dzieciom lepiej się skupić. Rzecz jasna, występują sytuacje, w których dopływ światła trzeba umiejętnie stonować. W takim celu sprawdzą się różne mechanizmy, takie jak rolety elektryczne albo żaluzje elektryczne, a więc innowacyjne przysłony na okna, typowane z powodu komfortu zastosowania, praktyczność, ale i wygląd. Wtedy, kiedy odbywają się zajęcia laboratoryjne odpowiednie zaciemnienie okazuje się wręcz wskazane.
Pełne zaciemnienie może być z kolei znaczące w trakcie wyświetlania prezentacji multimedialnej albo w czasie seansu filmu naukowego. W takim wypadku rolety sterowane elektrycznie także się sprawdzą, pozwalając osiągnąć wymagane naświetlenie. Osoby biorące odpowiedzialność za to, aby placówka szkolna była dobrze wyposażana zobowiązane są wobec tego zorganizować zakupienie takich rolet. Sprawdzą się one chociażby w takich klasach, w których są większe okna. Nie trzeba wówczas ręcznie nimi kierować, ponieważ da się wszystko wykonać z pomocą pilota. Do tego, rolety rzymskie z Warszawy sprawią, że klasy w jakich odbywają się lekcje, jak i sale o charakterze reprezentacyjnym będą estetycznie się prezentować.
Automatyczne osłony, pozwalające na kontrolowanie natężenia promieni słonecznych to także karnisze automatyczne, montowane na aule gimnastyczne, na których często aranżowane są konkursy, zebrania i przeróżne apele. Jedną z ciekawych opcji są żaluzje plisowane elektryczne, pozwalające przysłaniać okna pionowe oraz umiejscowione ukośnie. Dzięki opisanym produktom można dowolnie administrować dopływem światła słonecznego.